Cztery sposoby na marketing biura rachunkowego

Kwestie związane z marketingiem i reklamą są o tyle istotne dla każdego przedsiębiorstwa, że bez nich znacznie utrudnione może być pozyskanie nowych klientów oraz dotarcie z naszą nową ofertą do dotychczasowych osób, które korzystały już z naszych usług. Z marketingu korzysta praktycznie każda firma, natomiast jego forma i sposoby różnią się w zależności od tego, w jakiej branży działa dane przedsiębiorstwo. Także biura rachunkowe potrzebują podejmowania różnego rodzaju działań w zakresie marketingu, by móc docierać do nowych osób oraz maksymalizować uzyskiwane zyski.

Sposób 1 – określenie profilu klienta i wybór komunikacji

W niniejszym artykule omówimy cztery sposoby na marketing dla bura rachunkowego. Pierwszym ze sposobów jest określenie profilu klienta oraz wybór komunikacji. Jest to jeden z kluczowych elementów, który jest konieczny dla prawidłowego zaplanowania działań reklamowych oraz skuteczności marketingu danego podmiotu. Przy planowaniu czynności marketingowych należy najpierw zastanowić się nad tym, do jakiego klienta chcielibyśmy docierać ze swoją ofertą. Mogą być to osoby fizyczne, które potrzebują pomocy z corocznym rozliczeniem PIT, mogą to być jednoosobowe działalności gospodarcze, które potrzebują pomocy w zakresie rozliczania kilku albo kilkunastu dokumentów miesięcznie albo duże spółki, które potrzebują szerokiego spektrum działań od biura rachunkowego, w tym także doradztwa podatkowego.

Kluczowe okazuje się zatem stworzenie profilu naszego potencjalnego klienta, do którego chcemy dotrzeć i następnie dobranie działań marketingowych pod taką osobę. Innego rodzaju bowiem działania reklamowe będziemy stosować do różnych podmiotów i różny może być także sposób komunikacji z takimi osobami. Warto zastanowić się nad tym, czy bardziej korzystne w naszym przypadku będzie np. kontaktowanie się z takimi podmiotami droga mailową, działalność w social media, prowadzenie bloga czy też udział w różnego rodzaju panelach eksperckich.

Sposób 2 – reklama na rynku lokalnym

Drugi ze sposobów związany jest z reklamą na rynku lokalnym. W otoczeniu danego biura rachunkowego zwykle działa bowiem szereg różnego rodzaju podmiotów, które prowadzą działalność gospodarczą, rozliczają swoje zobowiązania podatkowe, a związku z tym potrzebują pomocy w prowadzeniu rachunkowości. Wielu przedsiębiorców oraz osób fizycznych ceni sobie także możliwość osobistego spotkania z daną osobą odpowiadającą za jej rozliczenia podatkowe, szybki dojazd oraz niedużą odległość do biura rachunkowego.

W tym wypadku warto zadbać o działania takie jak analiza rynku lokalnego, skontaktowanie się z najbliższymi przedsiębiorstwami, marketing w formie różnego rodzaju reklam lokalnych czy też udział w lokalnych grupach networkingowych.

Sposób 3 – wizytówka w Google

Trzecim ze sposobów jest stworzenie i prawidłowe prowadzenie swojej wizytówki w Google. Wiele osób przy wyborze biura rachunkowego kieruje się bowiem tym, jakie opinie oraz wizytówkę posiada dana firma w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, czyli Google. Oprócz stworzenia takiej wizytówki, należy zadbać także o kwestie takie jak wprowadzenie do wizytówki informacji o przedsiębiorstwie, dodanie zdjęć i godzin otwarcia biura, wprowadzenie wirtualnego spaceru, danych kontaktowych czy też sekcji FAQ z najczęstszymi pytaniami i odpowiedziami.

Od jakiegoś czasu w wizytówce Google możliwe jest także dodawanie wpisów w formie aktualności. Stałe dodawanie tam postów oraz np. informacji o najnowszych artykułach na blogu z pewnością przyczyni się także do postrzegania naszego biura jako profesjonalne i prężnie działające.

Sposób 4 – polepszenie pozycjonowania strony

Czwarty ze sposobów dotyczy polepszenia pozycjonowania naszej strony w wyszukiwarce. Im wyżej znajdziemy się w wyszukiwarce, tym większa szansa, że klient wyszukujący biuro rachunkowe trafi akurat do nas. Można tego dokonywać nie tylko przez płatne reklamy, ale także przez prowadzenie bloga, tworzenie artykułów zgodnych z zasadami SEO, odpowiednie tagowanie postów, używanie słów kluczowych czy też stałą weryfikację i optymalizację podejmowanych przez nas działań.

Warto w praktyce zdecydować się na połączenie tych wszystkich sposobów w działaniach marketingowych, a pozwolą one nam na wyróżnienie naszych usług, zbudowanie wizerunku eksperta, utrzymanie się na rynku niezależnie od okoliczności oraz na skuteczne zareklamowanie naszych usług wśród dużej grupy osób.

Potrzebujesz więcej informacji dotyczących księgowości i podatków? Zarejestruj się bezpłatnie na https:/ikidp.pl/rejestracja i poznaj nasze propozycje.

Powiązane artykuły